מחירון אופנועים 347 לוי יצחק - page 21

לעדיף על
REFLEX-
009. אז מה הופך את קיט ה
שאר קונסטלציות ההרחבות?
הרחבת הכלי ע"י משולשים וציריות מורחבות הייתה
האופציה הראשונה שנפלה על הסף במהלך תכנון
, זאת בשל מספר סיבות. ראשית,
REFLEX-
ה
נקודות עיגון המשולשים ברייזר המקורי אינן ערוכות
למשולש מורחב. היה ברור לחבורה שמשולש מורחב
יגדיל את המומנט ואת הכוח הנוחתים על נקודות
העיגון לשלדה ויגזרו אותה. מהנדסי פולאריס לא
תכננו את השלדה בנקודות אלו כך שתהיה אמורה
להתמודד עם מומנט גדול יותר. הראייה לכך היא
שנקודות העיגון הללו (האוזניים המחזיקות את
המשולשים) קורסות ראשונות במקרה של נהיגה
אגרסיבית קיצונית עם הכלי. זאת בנוסף לכך
שבעקבות הרכבת משולש מורחב יידרש טיפול
מתבקש במערכת ההיגוי מהסיבה שמערכת ההיגוי
מתוכננת בהתאם לאורך המשולש. הגדלת המשולש
BUMP
ללא שינוי בהיגוי תיצור תופעה הנקראת
(בזמן שהמתלה עולה ויורד) ואז יתקבל
STEER
היגוי קשה ובלתי נשלט.
הבסיסי מגיע ברוחב של 26.1 מ’
XP 900
הרייזר
שזה כבר 01 ס"מ יותר רחב מהרייזר 008. למה
לא ניתן להסתפק בתוספת הרחבה קטנה של אחד
ממוצרי ההרחבות הנמכרים בשוק כמו הספייסרים
או הג’אנטים המורחבים? בדיוק את השאלות הללו
הפניתי לחיים לוי ולטל קורן- "תוספות שכאלו יפגמו
במכלולים אחרים בכלי. הרכבת ספייסרים (הרחבות)
תשנה את העומס והמומנט על התפוחים ועל
הנבה, תפגע בזויות ההיגוי ותשפיע עליהם לרעה."
מסבירים השניים ומוסיפים- "גם אופציית הג’אנטים
המורחבים נפלה מאותה הסיבה. אולם הסיבה
עדיף על כל
REFLEX 900-
העיקרית שבגינה קיט ה
אופציות ההרחבות למיניהן שציינת כוללת גם את
אופציית המשולשים המורחבים היא גודל ההרחבה
הסופית המתקבלת, ומרחק בסיס הגלגלים הגדול
לרוחב של
XP 900-
שנוצר ע"י הקיט. הרחבנו את ה
87.1 מ’ שזה 61 ס"מ יותר מהמקורי. אורך בסיס
XP 900-
של ה
REFLEX-
הגלגלים שרצינו להשיג ב
היה בדיוק אותו האורך של בסיס הגלגלים איתו
מגיע הרייזר 0001 החדש, 82.2 מ’. כלי עם בסיס
גלגלים ארוך יותר משפר את יכולת הגיהוץ והיציבות
של הכלי".
רעיון החשיבה הגאוני שעמד מאחורי פיתוחו של
XP-
008 יושם בחלקו הגדול גם ב
S-
הקיט ההרחבות ל
009. גיאומטריית המתלים, הבולמים, והמשולשים
של הרייזר המקורי נשארו בדיוק כפי שהיו במקור.
היה חשוב למתכנני הקיט שלא להפר את עבודת
המתלים והבולמים המקורית, ולהשאיר את האיזון
המדויק הקיים בין המכלולים. מבלי להלאות אתכם
בהסברים טכניים מקצועיים רק אסביר שהרעיון
של הקיט הוא למעשה הרכבת תת שלדה שנועדה
להרחיק את נקודות העיגון של המשולשים והבולמים
ולחזק אותם כך שהכלי יורחב ב-8 ס"מ נוספים מכל
צד ולהאריך את בסיס הגלגלים.
. מתכת
ST-52
הקיט בנוי מפלדה חזקה הנקראת
זאת עוברת תהליך גלוון למניעת חלודה ובסיום
התהליך היא מצופה בצבע אפוקסי חזק ועמיד. כל
(באמצעות
CNC
חיתוכי המתכת בקיט נעשו בשיטת
לייזר). הציריות הוארכו אף הן בהתאם למידות
החדשות. למרות ששוק הרייזרים בישראל תפח
למימדים עצומים בשנים האחרונות, שוק המכירות
העיקרי אליו מפנה הסדנא את מירב מאמצי השיווק
הוא ארה"ב. עד כאן הכל נשמע טוב ויפה. מה
שנשאר זה לבדוק כיצד הדברים באים לידי ביטוי
בשטח.
באחת מהפסקות האש במבצע צוק איתן יצאתי
כשאני חמוש בגלעד בן זקן ממחירון לוי יצחק
1...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...104
Powered by FlippingBook