מנכ"ל. ניסים ברדה - יעוץ מקצועי . גלעד בן-זקן - עורך התוכן. טל: 4578165-30, פקס: 3633165-30
MLAA
לוי יצחק -
אזהרה! המערכת משקיעה מאמצים רבים בהגהה ובמניעות שיבושים בהדפסת החוברת. מטבע הדברים ייתכנו טעויות סופר' או שיבושים קלי ערך
בהתחשב בהיקף הנתונים המתפרסמים בה. לפיכך ההסתמכות של המשתמש/ת בחוברת על נתוניה הינה לפי שיקול דעתו/ה שלו/ה ועל אחריותו/ה
בלבד. המו"ל אינו אחראי לנזק שייגרם, לכל גוף או אדם שהוא עקב הסתמכות על נתון מנתוני החוברת שהוא מוטעה או משובש.
4
תוכן עניינים
1.9.2014
המערכת
ביאור סימנים
כיצד להשתמש בלוחות המחירים בחוברת?
גורמי הפחתה נוספים
הפחתת/העלאת ערך בגין מס’ קילומטרים
לקת מודעות- לפרטים: גלעד בן-זקן 0305463-250,
מחירים ונתונים טכניים של אופנועים, קטנועים, טרקטורונים ואופנועי הים הם כפי שנמסרו למערכת ע"י היבואנים המוסמכים.
•
מחירי האופנועים, קטנועים, טרקטורונים ואופנועי הים כוללים מע"מ ואינם כוללים אגרות רישוי ומס בולים.
•
המחירים הנקובים בחוברת משקפים את ערך האופנועים, קטנועים, טרקטורונים ואופנועי הים בשוק המשומשים ביום הוצאת החוברת.
•
במחירי אופנועים, קטנועים, טרקטורונים ואופנועי הים החדשים יתכנו שינויים עקב השינויים בשערי המטבע.
•
אין המערכת אחראית על טעויות דפוס או כל טעות אחרת.
•
אין המערכת אחראית על תוכן המודעות.
•
ממחיר אופנוע/קטנוע מהשכרה או ביה"ס לנהיגה יש להפחית %02.
•
ממחיר אופנוע/קטנוע מחברה, עמותה או אגודה שיתופית יש להפחית %51, בשימוש עד 6 חודשים - %7. רוכב יחיד פחות -%01 . עד 6 חודשים -%7
•
ממחיר אופנוע/קטנוע מחברת שליחויות יש להפחית %53.
•
ממחיר אופנוע/קטנוע בבעלות לשעבר של מדינת ישראל יש להפחית %03. בשימוש עד שנה, יש להפחית %01.
•
החלפת בעלות, עד פעם בשנה, אינה מורידה מערך הקטנוע/אופנוע. ראה טבלת בעלויות בעמ' 41.
•
תוספות של אביזרים שונים לבטיחות, פאר או מיגון הרוכב והכלי מצדיקות תוספת במחיר.
•
דו-גלגלי/טרקטורון/טרקטור משא בבעלות יבואן 0 ק"מ ובתנאי שהיבואן מספק אישור לתנאי אחסון נאותים, פחות %8.
•
קו הפרדה - שינוי צורה
תלת גלגלי
אופנוע אנדורו
13
14
אימובילייזר מקורי
הערות (ראה טבלאות בעמ’ 01):
מספר הקילומטרים הממוצע של רכב דו-גלגלי מושפע ע”י סוג הבעלויות לשעבר, לכן מס’ הק”מ הממוצע שלפיו אנו מחשבים את
ההפחתה או העלאת המחיר הוא כדלקמן:
השכרה, בית ספר לנהיגה, חברה, מדינת ישראל, עמותה או אגודה שיתופית – מס’ ק”מ פי 5.1 מדו-גלגלי פרטי.
כלומר: יש לחלק את מס’ הק”מ במד האוץ ב-5.1 ולהציב בטבלת הק”מ.
במוסדות הנ”ל במקרה של נהג יחיד יש לחלק את מס’ הק”מ ב-2.1 ולהציב בטבלת הק”מ.
שליחויות – מס’ הק”מ פי 2 מדו-גלגלי פרטי.
כלומר: יש לחלק את מס’ הק”מ במד האוץ ב-2 ולהציב בטבלת הק”מ.
מס’ ק”מ
1.5
(
)
★
מס’ ק”מ
1.2
(
)
★
מס’ ק”מ
2
(
)
★
★
את התוצאה שתתקבל מהרשום בסוגריים יש להציב בטבלאות שבעמ' 01, הכל לפי העניין.
ביאור סימנים ..............................................4
כיצד להשתמש במחירון.......................4
גורמי הפחתה..............................................4
אגרת רישוי וביטוח.......................................4
חשוב ומועיל...................................................6
מה משפיע על ערך האופנוע/
קטנוע..................................................................6
טופס מנוי........................................................6
ענת ברדה - בעיני החוק........................8
תקנות עליה וטבלת ק"מ..............01
כיצד להשתמש בלוחות המחירים.11
ביאור סימנים..............................................41
סרטינה ראלי..............................................91
מבחן קיט רפלקס.................................02
מבחן ב.מ.וו 0001....................................42
אופנועי-ים וטרקטורונים
אופנועי ים.....................................................67
טרקטורונים......................................28
טרקטורי משא...........................................29
כלים תחרותיים.........................................89
אופנועים וקטנועים
איאון..................................................82
איי.ג'יי.פי................................ 82
א ל . אמ . א ל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2
אמ.וי.אגוסטה...................... 03
א ף . ו ו י . א מ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 3
א פ ר י ל י ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 3
ב . מ . ו ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 3
ב טא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3
ב י ו א ל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3
ג ' י ל ר ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3
ג א ס - ג א ס . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3
ד ו ק א ט י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 3
ד י א ל י ם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 4
ה . מ . מ ו ט ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 4
ה ו נ ד ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 4
ה ו ס א ב ר ג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 4
ה ו ס ק ו ו ר נ ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 4
ה א ר ל י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 4
וולנטי רייסינג.............................................05
ז ו נ ג ש י י ן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 5
ז נ ן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 5
טי.אמ.רייסינג..................... 05
ט י . ג ' י . ב י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 5
י ו ס א נ ג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 5
י מ א ה ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 5
ל ו נ ס י ן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
ל י פ א ן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
ל מ ב ר ט ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
מ . ז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
מוטוגוצי............................ 85
נ י פ ו נ י ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
ס א ן - י א נ ג . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 5
ס ו ז ו ק י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 5
ס י . פ י . א י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 6
ס ק י י ט י ם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 6
פ י . ג ' י . א ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 6
פ י א ג ' ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 6
פ י ג ' ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 6
ק . ט . מ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 6
ק א ו ו אסק י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 7
ק א ו ו ד ר ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 7
ק י ו ו א י . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 7
ק י מ ק ו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 7
קליבלנד.............................. 47
קסינג-יו........................... 57
רויאל אנפילד............................................57
שרקו........................................... 57
חשמל.......................57
דו-גלגלי